Nu in onze werkplaats

De eerste 2 lierwerken van de 12 stuks welke de spoorstaven gaan handelen
Werk in de tunnel
De helft van de benodigde vlakkabels voor de 12 kranen
3 van de 12 besturingskasten in aanbouw
Gereed voor het werk
Powerpack in aanbouw
Bekabelingswerk lierwerk
Vele kleine batterijen maken een grote
Volle werkplaats op dit moment
Veel nootjes
Pinda's branden
Montage plaat schakelkast in aanbouw
Gereed voor transport
previous arrow
next arrow
 

Project: Projecten nu in bewerking
Opdrachtgevers: van Haagen Kraanbouw en Hydrall

Op dit moment zijn we in opdracht van v Haagen kraanbouw aan het werk voor weer een trein spoorstaven handeling installatie, oftewel 12 vast opgestelde portaalkranen met een overspanning van 65 meter. De kranen worden vast opgesteld met een onderlinge afstand van 15 meter. Door deze opstelling kan de klant straks 3 spoorstaven van 180 meter lang in een handeling van het tasveld of rollen baan op een gereedstaande trein laden. Maar ook zijn schakeling mogelijk van alle denkbare combinaties tussen 1 en 12. of indien gewenst 1 tot en met 4 groepen, dat wil zeggen als voorbeeld de eerste machinist bediend bijvoorbeeld kraan 1 tot en met 6 vanaf zijn individueel rijdende cabine machinist 2 bediend kraan 7,8 en 9 van zijn cabine dan lopen er 2 machinisten in het tasveld die ieder een of 2 kranen bedienen. Elke denkbare combinatie is te kiezen door de werkvoorbereider op kantoor vanaf een daar te plaatsen HMI scherm. Alle kranen worden doormiddel van glasvezel met elkaar verbonden en ook de katten krijgen een glasvezel aansluiting. Het geheel wordt vanaf week 2 opgebouwd in Duitsland.

We hebben een zelf verplaatsbare en opstempelbare portaalkraan gebouwd in Oostenrijk voor de aanleg van een trein tunnel tegen de Hongaarse grens. Deze kraan kan “bukken” zodat hij in de tunnel van de ene tunnelbuis naar de andere tunnelbuis kan rijden door de kleinere verbindingsbuizen tussen de hoofd tunnel buizen.

Verder zijn we op dit moment een pindanootjes verwerkende installatie aan het opbouwen in Europoort in opdracht van CIH Breda bij de firma Handelsveem.

Ook de energie transitie verzorgd ons werk. In dit geval in opdracht van de firma CCH uit Halsteren. We bouwen een aantal “powerpacks” welke geplaatst kunnen worden op een vrachtauto met auto laadkraan. Het powerpack zorgt ervoor dat de kraan kan werken op plaatsen waar uitlasgas emissie niet is toegestaan is zoals in het centrum van grote steden. Het powerpack bevat een 2 tal accu pakken zoals je die ook in elektrische auto’s kunt vinden een draaistroom aangedreven hydrauliek pomp en natuurlijk de benodigde laad apparatuur zodat de kraan weer opgeladen kan worden.